sunnuntai 5. joulukuuta 2010

Prögressiä ja pläänssejä

Vuoden eka blogimerkintä ftw!

Pitkän blogihiljaisuuden jälkeen minulla on jopa uutisia cosplayrintamalta. Vuosirytmini on pitänyt kutinsa ja pääsin vihdoinkin jouluna aloittelemaan pukujen tekoa konkreettisesti. Vuoden 2011 suunnitelmat ovat myös varmentuneet, jotkin asut ovatkin muuttuneet epävarmoiksi ja olen tavalliseen tapaani saanut myös uusia ehdotuksia ja ideoita pukujen suhteen... vaikka lupailinkin itselleni, etten perhana keksi enää yhtään uusia pukuja. :D Näin käynee joka vuosi.

Onnekseni kuitenkin olen päässyt aloittelemaan asujeni kanssa. Uuden vuoden lupaukseni lieneekin, että aikataulutan itseni tuhat kertaa paremmin, kuin mitä viime vuonna tein. Aloittelin urakkaani Soman asun parissa. Sain tehtyä herralle housut ja liivin (puoliksi, köh), kuten myös leikkelin arvon prinssin peruukinkin lopulta kuntoon. Olin varautunut, että homma olisi aika vaikea, mutta loppujen lopuksi en joutunut säätämään kuitujen lisäilyn kanssa ja peruukkikin on muotoutunut varsin nätisti ihan itsekseen. Vielä se on pientä muotoilua ja viimeistelyä vailla, mutta se nyt on sitten myöhemmän ajan murhe.



Koska webbikuvat ovat aina edustavia (ja varsinkin selviä!) ja blogaaja on laiska lataamaan kuvia kamerastaan. Ihastelkaa miehisiä pinnejä.

Tarkoituksenani on tässä ennen conikauden varsinaista lähestymistä tehdä asuistani valmiiksi suuria linjoja ja perusvaatteita. Olen todennut, että yksityiskohdat saatan nimittäin sössiä ensimmäisellä kerralla, kun teen sen ensimmäisen idean mukaan ja myöhemmin iskeekin parempi tapa tehdä asiat x ja y. No, kiirettä kuitenkin pitää ja osa materiaaleista vieläkin hankkimatta, en minä sentään niiiiiin etuajassa eläjä ole.

DeviantArt-tililläni onkin jo kauan aikaa ollut näkyvillä tulevan vuoden hahmolista, mutta en ole sitä vielä blogissa pahemmin kuuluttanut. En jaksa alkaa latailemaan kuvia, (google on kaveri, jos kiinnostaa) kun en lähde syventymään vielä vuoden asuihin tässä merkinnässä, mutta listahan näyttää tällä hetkellä tältä:

-Omi Tsukiyono, Weiss Kreuz 20% (??)
-Prince Soma Asman Kadaar, Kuroshitsuji 35% (Bakacon)
-Zeke O'Brien, Black Knight 0% (Tracon?)
-Taichi Yagami, Digimon Adventure 0% (Animecon)
-Julius Monrey, Heart no Kuni no Alice 10% (Animecon)
-Miria Harvent, Baccano! 25% (??)

Listalta on lähtenyt jo parisen viime vuoden puolella valmistunutta pukua ja tuo Zekekin on tarkoitus tehdä vasta syksymmällä. Plus Omista ei ole pahemmin kuulunut mitään varmennuksia, mutta noooh, pidän listalla kuitenkin jos tulee yllätyksiä. Onhan tuolla tilaa. Baccano!-ryhmän valitettavan hajoamisen johdosta Miriakin on listalla vähän kysymysmerkkinä, mutta katsotaan jos Isaacini innostuisikin tekemään paricossia kanssani vielä tässä tämän vuoden puolella... Tämä kun on niitä asuja, mihin minulla on oikeasti jopa materiaalia! *le gasp*

Ensi kevään ja kesän coneista sitten vertailuna sen verran, että oma coniaikatauluni näyttäisi tällä hetkellä tältä:

Tampere Kuplii 6.-10.4.

Bakacon 14.-15.5.
Desucon 18.-19.6
Nekocon 9.-10.7.
Finncon-Animecon 15.-17.7

Kupliiseen olen menossa pitkälti vain hengailumielessä, Baka osoittautui varsin kivaksi viimevuonnakin ja osuu tällä kertaa mukavasti synttäriviikonlopulleni, Desun lippu on jo tilattu, Nekoconin kolmas tuleminen lämmittää henkisesti vanhaa sydäntäni ja viimeinen Animeconkin lienee pakko nähdä. Saa tosin nähdä miten Nekocon ja Animecon molemmat onnistuvat, suunnitelmat olisivat tätä, mutta aika/raha/toivotusti myös kesätyöt saattavat sanoa oman mielipiteensä.

Listoja tutkailemalla käy kuitenkin ilmi, ettei minulla ole yhtään suunnitelmia, mitä Kupliissa, Desussa tai Nekoconissa pistän päälleni. ...olen siis toisin sanoen hämmentävässä tilanteessa, missä minulla on viisi tapahtumaa keväälle ja kesälle ja ainoastaan kahteen niistä pukuja päätettynä. 8'D Ja Bakastakin minulla on vain yksi päivä täytettynä, Animeconista kaksi. Näillä lukemilla voisin siis peeeeriaaatteessa antaa itselleni luvan tehdä yhden totaalisen uuden puvun johonkin kevään ja kesän tapahtumista. Kysymys sitten kuuluukin, että mihin.


Näiden lisäksihän on toki vaikka minkälaisia mielihaluja ja epävarmojakin pukuja.Luultavasti tulen käyttämään Euphemiaa uudestaan pienten korjausten jälkeen. Kavereiden kanssa taas on ollut puhetta viime Traconin Pandora Hearts -ryhmän uusimisesta, mikä taas tarkoittaisi Ozin täydellistä uudelleen tekemistä. Uusiokäyttöä luultavasti tulee myös Reborn-osastolta (tai mikä ettei jotain ihan uuttakin, cossiporukan ja itseni tuntien en yllättyisi tästäkään), kuin myös olen pyöritellyt päässäni jo pidemmän aikaa Edwardin uudelleen tekemistä. Allenin ykkösuniformun uudelleen käyttö on myös mielen päällä, minua kun niin kovasti hotsittaisi tehdä astetta isompia proppeja...
Ja eipä sovi unohtaa sitäkään, että mitä luultavimmin Deitti tulee myös työllistämään minua.

...eli toisin sanoen VAIHTOEHTOJA minulla on jälleen monia, mutta olen kyllä onnistunut hämmentävän hyvin välttämään velvoitteita. Nyt kun saisi vielä itseään niskasta kiinni ja saisi vähän tehtyäkin jotain, ei vain pällistellä että "oho, onpa vähän mut silti aika paljon tekemistä". (koska jotenkin kummassa vaikka asuja onkin vähemmän, ne ovat sitten piiiikkasen kysymysmerkkejä toteutustavaltaan)


Eipä sillä, koska olen edelleenkin liian helposti suostuteltavissa, niin cossilistani eivät yleensä hirveän kauan tyhjinä tai epävarmoina pysy, kiitos aktiivisen cossiporukan. Olen saanut vaikka mitä ehdotuksia, joista tosin minun onnekseni "vain" kaksi on noussut ihan kunnollisiksi mielenkiinnon kohteiksi. Nämä kaksi tosin omaan tasooni nähden taitavat olla hitusen isompitöisiä... mutta mitäpä siitä, ainahan minä olen yllytyshullu ollut! 8D

Tervehtikää Noelia BlazBlue -tappelupelistä ja J.D.:tä Neo Angelique Abyss -animesta. ...jaaaa nyt saatte reagoida siihen miten eri laidoista taas valitsenkaan hahmoja. Haha. Ha. Haa.


Noelista sanottakoon sen verran, että neidin asu on vain niin... kovinkovinkovin kiva ja satun tykkäämään isoista pyssyistä ja kaapista löytyisi neidille sopiva peruukkikin ja tuo mekko -. ...on ihan liian lyhyt. Ja. Ties mitä. Olen erittäin tsundere tällä hetkellä tätä asua kohtaan, toisaalta olen ihan "JOOO! 8DDD <3" ja toisaalta taas facepalmaan itselleni. Ehkäpä odotan, että saan vähän lisää itseluottamusta persjalkasäärieni suhteen, ennen kuin lähden viilettämään tässä puvussa mihinkään. Joskus hamassa tulevaisuudessa -mappiin siis. Ainakin nyt toistaiseksi.

...ja J.D. 195 cm pitkä. Harteikas. Mies. Ou jee, miten minä aina onnistunkin hankkimaan näitä cossilistalleni.

No mutta. Neo Angelique Abyss. Ihana sarja, reverse harem .asetelmasta huolimatta. Cossaajat ilman pukuja - Angelique parantaa vaivan suhteellisen nopeasti. Koska AH, niin kivaa hahmodesignia. J.D. kolahti hahmoista turhankin kovaa, koska tähän koiranpentusilmäiseen tankkiin on yhdistetty valitettavasti about kaikki hahmofetissini. Eli vaikka järkeni yrittää sanoa ties mitä syitä tämän tyypin cossaamista vastaan, niin luultavasti tulen silti tekemään sen. Ja itkemään.


...plus minulla on tuo peruukki kaapissa.
...ja minulle ehdotettiin ryhmäcossia.

...äiti, apua.


Näistä tosiaan kahdesta J.D. tällä hetkellä houkuttelee (kirottua mutta totta) enemmän ja yritän mahduttaa sitä ties millä tavoin aikatauluihini. Koska GRAAH nyt on intohimoa ja kärsimystä ja... syy alkaa kasvattamaan lihasmassaa? 8D;; Nyt toivotaan vain, että minulla on aikaa, rahaa, jaksamista... Eli eipä auta kuin aloittaa kovalla kädellä ravistelemaan cosplaykaamosta hartioilta ja vääntää, vääntää, vääntää.

...juu. Että sellainen merkintä, yrittäkää olla välittämättä tästä sisällöttömyyden sillisalaatista, ihan kunnon WIP-kuvia saanette... joskus kun jaksan niitä ladata koneelle. Tai joskus kun saan enemmänkin näytettävää aikaiseksi. Tai. Jotain.

Näihin sepustuksiin ja tunnelmiin.

2 kommenttia:

  1. Angelique *3* Itse on pitänyt cossata vanhemmista sarjoista Olivieta, mutta on jäänyt aina harkinta-asteelle. Hyvä että jotkut muutkin haluavat paikata Angelique aukkoa Suomen skenessä kuin minä, koska aina se jämähtää sinne ajatustasolle :B

    VastaaPoista
  2. @Asagi
    Herttinen, ihana huomata että jotkut muutkin tästä ihanuudesta Suomessa tietävät. 8'D <3 En itse ole VIELÄ vanhoihin sarjoihin tutustunut, mutta on kyllä työn alla sekin, olen sen verran hyvää niistä kuullut. *3*

    VastaaPoista